Ik word gek van mijn gedachten! 7 Super Tips!

Pas Deze 7 Adviezen Toe!

Gemiddelde leestijd: 19 minuten
mm

Te vaak hoor ik de laatste tijd de opmerking van mijn lezers: ‘Ik word gek van mijn gedachten‘.
Dat is de reden dat ik een artikel voor jullie schrijf over hoe jij jouw gedachten wat meer kunt stroomlijnen en ordenen!

Alles gaat ook snel en je maakt misschien veel mee.
Gedachten die door jouw hoofd heen tollen zorgen voor onrust, hoofdpijn en deprimerende gevoelens.

Het goede nieuws is dat jouw gedachten te structureren zijn!
Het gaat jou op basis van de tips uit dit artikel lukken om meer rust te vinden.

Belangrijk dat jij hierin blijft investeren want rust in je hoofd zorgt voor een prettiger en meer ontspannen leven.
Goed dus dat je hier bent; nu even de focus op de informatie hieronder dus.

Lees snel verder!

Inhoudsopgave

Hoe ontstaat die gedachtenstroom in mijn hoofd?

Gek worden van je gedachten is niet iets om jezelf voor te schamen.
Steeds meer mensen ‘lopen over’ zoals ik dit ook wel eens noem.

Je hebt het gevoel dat jij jouw gedachtes niet meer de baas bent.
Ze gaan alle kanten op, en je krijgt er een moe en zwaar hoofd van.

Hier kunnen allerlei oorzaken voor zijn.
Toch zijn er ook wat algemene triggers die jij wellicht herkent.

Hieronder ga ik een aantal situaties opnoemen die er de oorzaak van kunnen zijn dat jij gek wordt van jouw gedachten.
Herkenbaarheid geeft namelijk inzichten omdat mijn tips voor meer rust in je hoofd aansluiten bij deze situaties!

  • Je ervaart problemen met betrekking tot jouw gezondheid
  • Je voelt jezelf onzeker en twijfelt vaak over jouw gevoel van eigenwaarde
  • Jouw relatie loopt stroef en hier peins je enorm veel over
  • Je ervaart problemen op je werk waardoor je allerlei negatieve (financiële) scenario’s bedenkt
  • Je voelt een sociaal isolement om jezelf dat je niet kunt doorbreken
  • Je maakt jezelf zorgen om je kinderen of er zijn problemen in de familie

Ik kan opzich nog wel even doorgaan.
Het komt er in bijna alle gevallen op neer dat er een negatieve trigger ten grondslag ligt aan het feit dat jij helemaal gek wordt van jouw gedachten!

Houdt dit laatste even vast omdat we daar straks op verder borduren.
Lees snel verder om vanuit de oorzaken door te stoten naar concrete oplossingen!

Hoe kan ik mijn gedachtes tot rust brengen?

Als je gek wordt van je eigen gedachten is het in de eerste instantie het allerbelangrijkst om de belangrijkste triggers voor jou helder te krijgen.
Weet jij wat de oorzaak is van het feit dat jij gek wordt van je gedachten?

Waarschijnlijk wel.
Misschien heb ik de oorzaak al wel benoemd in het rijtje mogelijkheden hierboven.

Het kunnen natuurlijk meerdere oorzaken zijn; zorg ervoor dat je de oorzaken glashelder hebt en schrijf ze voor jezelf op!
Als de oorzaken helder zijn gaan we naar de twee hoofdlijnen die ervoor gaan zorgen dat jou gedachtes meer tot rust komen.

  1. Verander de situatie die ervoor zorgt dat jij gek wordt van je gedachten (dat is niet altijd een optie)
  2. Ga anders om met de situatie die ervoor zorgt dat jij gek wordt van jouw gedachten

Dit zijn de 2 hoofdlijnen waarlangs jij oplossingen kunt gaan bedenken.
Hieronder werk ik ze beiden kort uit waarna ik afsluit met een aantal concrete tips!

1. Verander de situatie die ervoor zorgt dat jij gek wordt van je gedachten (dit is niet altijd een optie)

Ik zeg direct, dit is niet altijd een optie, maar soms ook wel.
Misschien wordt jij wel gek van je gedachten omdat jouw fysieke gestel niet meezit.

Misschien draag je een ziekte mee die je natuurlijk niet zomaar kunt uitschakelen of negeren.
Als dit zo is, ga dan door naar stap 2.

Heel vaak maak ik mee dat iemand echter WEL iets kan doen aan de situatie.
Alleen omdat de gedachten je zo gek maken verlies je het overzicht, blijf je steken in je gedachtes en je hoofd en kom je nooit tot actie waardoor het beter wordt.

Met als gevolg (je voelt het al aankomen) alles blijft zoals het is en je blijft alleen maar harder rond rennen in de ratrace in jouw hoofd..
Mijn tip aan jou in dit geval is de volgende:

”Als je de trigger helder hebt, ga dan UIT de denkstand en kom in de DOE stand (of de actiestand)”

Martijn

Ik zeg niet dat dit makkelijk is, maar niet alle uitdagingen en problemen hebben makkelijke oplossingen.
Maakt partner jouw gek in je gedachten?

Kom in ACTIE>> Praat met je partner, ga in therapie, beëindig de relatie in het slechtste geval.
MAAR DOE IETS!

Loopt het niet op je werk, heb je er stress van?
Zorg dat je super competent wordt door cursussen of opleiding, ga voor een andere functie of ga voor een heel andere baan, DOE IETS!

Ik kan zo nog heel lang doorgaan natuurlijk.
Jouw gedachtes hebben lang genoeg met jou gesold; het wordt er allemaal niet beter van.

Als je gaat DOEN, ga je effect merken en op basis van die effecten kun je weer rationele keuzes maken.
Tijdens dit proces stap je uit je hoofd en ga je handelen vanuit ratio, en precies DAT is wat nodig is om minder chaos te krijgen in je hoofd!

2. Ga anders om met de situatie die ervoor zorgt dat jij gek wordt van jouw gedachten

Het tweede spoor dat je kunt uitlopen naar meer rust en vrijheid in je hoofd is altijd van toepassing.
Het klinkt wel wat direct misschien dus houd jezelf vast..

Jij kunt namelijk altijd zelf invloed hebben op hoe jij met zorgen en stress omgaat.
De kans is groot dat je zo aan het malen bent geslagen dat je helemaal in je hoofd bent gaan zitten.

Je komt er niet meer uit en bent zo verstrikt geraakt in je gedachten dat het lijkt alsof je er nooit meer uitkomt.
En dat is precies wat niet het geval is!

´´Jij bent in regie als het gaat om hoe jij omgaat met zorgen, stress, problemen en uitdagingen´´

Martijn

Hieronder ga ik je handvatten geven die jou gaan helpen.
Allerlei overtuigingen in jouw hoofd blokkeren oplossingen die voor handen zijn.

Er zitten allemaal ´ja maars´ in jouw hoofd die jouw gedachten helemaal op hol brengen.
Stel jezelf bij iedere negatieve overtuiging eens de vraag: ‘Welke objectieve bewijzen heb ik voor deze negatieve overtuiging?’.

Dus stel: jouw relatie loopt stroef, altijd gedoe en je weet ergens ook wel dat je in de DOE stand moet komen en erover moet gaan praten.
Het stemmetje in je hoofd (overtuiging) zegt alleen: ‘Dat heeft toch geen zin joh, zij of hij zal je horen aankomen’.

Zo is er bij welke trigger jij ook hebt die ervoor zorgt dat jij gek wordt van jouw gedachten wel een negatieve overtuiging die ervoor zorgt dat de situatie blijft zoals hij is.
En dat patroon wil jij gaan doorbreken.

Dat patroon KUN jij doorbreken door jezelf steeds weer die vraag te stellen, welk objectief bewijs heb je eigenlijk voor die gedachtes en overtuigingen?
Je zult merken dat er er vaak helemaal geen bewijs voor is.

Gedachtes en overtuigingen hebben zolang in jouw hoofd gezeten dat het jouw waarheden zijn geworden.
Zonde omdat deze voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor het feit dat de situatie niet beter wordt!

Zoals je van mij gewend bent houd ik ervan om zaken concreet te maken.
Hieronder dus concrete tips waar je vandaag al mee aan de slag kunt.

ik wordt gek van mijn gedachten

7 concrete tips voor meer rust in je hoofd

Hieronder 7 concrete tips voor als jij gek wordt van jouw gedachten.
Pas vooral de tips toe die het beste bij jou passen!

Tip 1: Schrijf de chaos van je af

Structuur en rust aanbrengen in je hoofd kun je bijvoorbeeld doen door te gaan schrijven.
Als je schrijft krijg je meer overzicht over je gedachten.

En overzicht geeft inzicht, wat leidt tot oplossingsrichtingen.
De chaos in jouw hoofd is onoverzichtelijk geworden en dat is er de reden van dat jouw gedachten niet meer constructief zijn.

Schrijven is door een hele goede tip om meer rust en orde te gaan voelen.
Pak die pen en dat papier en begin eens op te schrijven waarover jij jezelf allemaal zorgen maakt en hoe jij daarmee om wil gaan in de toekomst!

Tip 2: Blijf jezelf die ene kritische vraag stellen

Ik ga het toch nog een keer zeggen, de gedachten die in jouw hoofd rondtollen zijn vaak het gevolg van overtuigingen die bij jou zijn ontstaan.
Vraag jezelf bij iedere overtuiging en gedachte af: ‘Welk objectieve bewijs heb ik voor deze gedachte over overtuiging’?

Ik merk te vaak dat mensen die verstrikt raken in hun gedachten onjuiste overtuigingen hebben.
Houd jezelf dus scherp door deze vraag eerlijk aan jezelf te stellen.

Je zult merken dat deze vraag doet relativeren en dat je er meer rust door zult ervaren.
Simpelweg omdat dat bewijs er te vaak niet is!

Tip 3: Omring jezelf met positieve mensen

Jij wordt het gemiddelde van de vijf mensen met wie je het meest omgaat.
Hakt deze erin?

Het werd uitgesproken door een zeer wijs man in het verleden en het is ook echt zo.
Ga jij om met mensen die negatief zijn, dan zul je dat vanzelf worden.

Ga meer om met mensen die jou positief inspireren, die je kunt spreken over jouw gedachten en die jou vooruit helpen in het leven.
Je zult ervaren dat dit zorgt voor meer rust, overzicht en levensplezier!

Tip 4: Wees niet te hard voor jezelf

Ook als jij geen overzicht hebt, gek wordt van je gedachten, en dol wordt van jezelf ben en blijf jij een waardevol persoon.
Ik merk te vaak dat mensen die dit ervaren onzeker worden over zichzelf.

Als persoon ben jij super waardevol, alleen ben je even uit balans in je hoofd (mijn laatste tips kan alles voor je oplossen).
Blijf goed voor jezelf zorgen want je bent het waard.

Veroordeel jezelf niet maar wees een beetje lief voor jezelf.
Dat verdien je!

Tip 5: Start met mediteren

Mediatie kan, als het je past, een ideale manier zijn om jouw gedachten tot rust te brengen.
Ik gebruik door zelf de app van Headspace regelmatig voor.

Klik hier om deze app ook eens te testen.
Mediatie is super rustgevend, het zorgt voor overzicht, het is de healing zal voor jouw brain als het ware.

Het kan heel goed zo zijn dat mediateren op wekelijkse basis (start met 3x per week) al heel veel voor jou kan oplossen.
Wil je me onder dit artikel laten weten wat je van deze tip vindt?

Tip 6: Besteed meer tijd aan ontspanning

Ontspannen is misschien een voor de hand liggende tip maar te belangrijk om niet te benoemen!
Dit kan voor iedereen anders zijn en kan heel veel opleveren als het gaat om het creëren van meer rust in je hoofd.

Ga bijvoorbeeld:

  • Sporten
  • Beginnen met yoga
  • Dansen
  • Met vrienden op stap
  • Jouw ideale filmavond organiseren

Kies iets waar jij jezelf ontspannen door voelt.
Zelf denk ik dat sporten zeker onderdeel moet zijn van een leven naar meer overzicht over jouw gedachten.

Sporten (inspanning) zorgt ervoor dat je daarna heerlijk kunt ontspannen.
Er wordt niet voor niets vaak gezegd: “Hard inspannen is hard ontspannen!”

Tip 7: Volg de cursus ‘Leven In Het Nu’!

Frank de Moei heeft een overzichtelijke Online Cursus ontwikkeld ‘Leven in het Nu’.
Deze cursus is speciaal gemaakt voor mensen die moeite hebben met het ordenen van hun gedachten en die verstrikt zitten in hun hoofd.

Je leert hier in een aantal weken tijd hoe jij rust en overzicht kunt krijgen over jouw gedachten.
Je gaat minder leven in het verleden en de toekomst en meer in het nu waardoor je meer leert genieten.

Uiteindelijk zullen deze handvatten resulteren in meer geluk in jouw dagen ervaren!
De kennis en kunde die in deze cursus worden toegepast zijn het resultaat van veel studie.

De ontwikkelaar (Frank de Moei) heeft jarenlang ervaring opgedaan in het vergroten van het levensgeluk van vele mensen.
Frank is gecertificeerd personal coach en heeft al duizenden cursussen verkocht en cursisten begeleidt.

Ik hoop dat deze kleine investering in jezelf de stap zal zijn naar een vrijer hoofd waarin jij de ruimte hebt om fijn te genieten van het leven.
Want uiteindelijk is dat wat jou en mij echt gelukkig zal maken!

Leven in het nu

Deze online cursus geeft je het beste stappenplan om innerlijke rust te vinden en echt te leven in het nu!

  • Creëert diepe innerlijke rust
  • Leert je 100% te leven in het nu
  • Laat je contact maken met je lichaam en je gevoel
  • Leert je beter omgaan met denken over toekomst of verleden
Ga Direct Naar De Speciale Kortingspagina!

Ervaringen van cursisten die ‘Leven in het Nu’ hebben gevolgd!

Hieronder een aantal ervaringen van cursisten die de cursus ‘Leven in het Nu’ hebben gevolgd.
Er zijn via internet nog veel meer ervaringen terug te vinden van tevreden cursisten.

Het voert te ver om al deze ervaringen te delen, daarom heb ik er twee uitgekozen die representatief zijn voor de rest.
Trek jouw conclusie op basis van deze ervaringen.

Klik voor meer informatie over de cursus ‘Leven in het Nu’ op de kortingslink hieronder.
Je krijgt dan direct alle informatie en nog meer ervaringen van cursisten te zien.

Ik wens jouw veel succes bij het maken van jouw keuze en hoop natuurlijk dat dit artikel heeft bijgedragen aan meer structuur in je hoofd en lol in jouw dagen.
Laat je me even in de comments weten wat je ervan vond?

Kom bij vragen vooral bij mij op de lijn.
Ik sta graag klaar om jou te helpen!

ik wordt gek van mijn gedachten, ga leven in het nu

Krijg Hieronder Toegang Tot De E-Cursus Blijvend Zelfvertrouwen!!

Cursus Blijvend zelfvertrouwen roos en simon
e-cursus-blijvend-zelfvertrouwen

Start vandaag met de E-cursus Blijvend Zelfvertrouwen!

  • Deze inzichten hebben de levens van duizenden mensen veranderd
  • Heldere opbouw en gericht op jouw situatie
  • Leuke en Interactieve online cursus!

 

Ja! Ik Wil Toegang!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *