Zelfverzekerd worden door visualisatie - zelfverzekerdworden.nl
Zelfverzekerdworden.nl - Eindelijk ben je er!
Zelfverzekerder worden! 12 februari 2019
mm
zelfverzekerd Geen reacties

Meer Geluk en Succes in je leven? Dit e-book is een eye-opener die jouw leven voorgoed gaat veranderen. Inmiddels door meer dan 2000 mensen gelezen!

JA, laat het mij zien!

In dit artikel lees jij waarom visualisatie een krachtige tool is waardoor jij zelfverzekerd er en gelukkiger door het leven kunt gaan. Omdat iedereen dit kan toepassen kun je er direct mee beginnen en resultaat halen!

Wat is visualiseren?

Visualiseren is een voorstelling oproepen van een door jou gewenste werkelijkheid.Visualisatietechnieken-zelfverzekerdworden
Deze werkelijkheid kan gaan over een situatie waarin jij jezelf niet helemaal zeker voelt.

Met andere woorden; je vertaalt jouw gedachten naar een beeld.

Visualiseren doe je eigenlijk altijd met een einddoel voor ogen.

Dit einddoel is vaak het gewenste plaatje.

Je stelt je voor hoe jij op het podium wilt staan terwijl je een groep mensen toespreekt.
Je stelt jezelf voor hoe jij jezelf gedraagt als je dat sollicitatiegesprek hebt.

Samen met focus en emotie wordt visualisatie een krachtige, creatieve tool die jou kan helpen te bereiken wat je wilt. 

In de sport wordt visualisatie door sporters vaak gebruikt om hun vaardigheden te verbeteren.
Door het visualiseren van het bereiken van een specifieke prestatie, zoals schieten, skiën, bergbeklimmen, zwemmen of hardlopen.

Lees snel verder om erachter te komen hoe ook jij deze krachtige en effectieve tool kunt gaan inzetten!


Kennismaken met visualisatie

visualiseren-zelfverzekerdworden
Jouw brein is krachtiger dan je denkt!

Ik weet zeker dat jij regelmatig, waarschijnlijk onbewust, gebruik maakt van visualisatie.
Als je een taart wilt bakken zie je voor je hoe deze eruit komt te zien.
Een lekkere appeltaart met rozijnen..
Een beetje warm nog.

Voor je hem hebt gemaakt ruik je hem al als de oven opengaat!

Je proeft het al.
Het water loopt je in de mond.
De kans is groot dat je door deze ervaringen extra gestimuleerd wordt om te beginnen met het maken van deze taart.

Misschien ondanks het feit dat je eigenlijk net te druk bent, of dat je liever een serie kijkt.

Zie je dat je visualisatie al gebruikt?

Het gaat er nu nog om dat je visualisatie kunt gaan inzetten waardoor jij zelfverzekerder zult worden.

 

Wil jij verder kennis maken met visualiseren?

Daar ga je.

Je kent het wel.
Je bent ingespannen bezig geweest.
Het is 27 graden buiten en je hebt enorme dorst gekregen.

Je hebt enorme zin in een appel. Zo’n lekkere sappige met een geelrode schil.
Je loopt naar de koelkast en pakt de appel eruit.

Je zet je tanden erin en bijt lekker door.

Maar wat blijkt!
In je gulzigheid heb je je tanden gezet in een enorm zure citroen!

De kans is groot dat jij nu die citroen proeft of dat er een rilling over je rug loopt!
Gek toch?

Er is geen citroen in de buurt..!

 

Zelfverzekerd-worden-visualisatie

Waarom helpt visualisatie mij zelfverzekerd te worden?

Nu je weet wat visualiseren is, is het nodig om te begrijpen hoe visualiseren jou kan helpen om zelfverzekerder te worden!

Jouw onzekere houding (in een groep of in welke situatie dan ook) is vaak gebaseerd op angst.
Angst dat je iets verkeerd doet of zegt waardoor anderen iets negatiefs van je zouden kunnen vinden.
Je zult dit vooral ervaren in een nieuwe omgeving of als je met mensen bent die je voor het eerst ziet (of nog niet zo goed kent).

Verder kan het natuurlijk ook voorkomen uit angst een flater te slaan tegenover je bekenden.

Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat de hersenen geen onderscheid maken tussen een echte herinnering en een ingebeelde (gevisualiseerde) herinnering.

Een gevisualiseerde voorstelling is voor je hersenen dus hetzelfde als de daadwerkelijke uitvoering!
Als jij jezelf dus 10 keer voorstelt hoe jij op een zelfverzekerde manier die presentatie geeft, is dat voor je hersenen hetzelfde als dat je het al 10 keer echt zou hebben gedaan!

Iedere oefening, iedere herhaling baart kunst.

Om deze reden zal die presentatie die jij gaat geven ook daadwerkelijk beter uit de verf komen als je gebruik maakt van visualisatie!

Het mag duidelijk zijn dat een positieve ervaring over iets dat misschien net wel buiten jouw comfortzone ligt een boost geeft aan jouw zelfvertrouwen.

Deze boost zal jou in de toekomst stimuleren om je comfortzone weer iets op te rekken en uit te breiden. Als de positieve ervaringen elkaar opvolgen zal jouw zelfvertrouwen (en daarmee geluk) parallel gaan meegroeien.

Zie je deze vicieuze cirkel?

Wat je moet doen om in deze cirkel terecht te komen lees je hieronder!

 

Hoe kan ik visualiseren aanleren

Allereerst goed nieuws.zelfverzekerdworden-visualisatie
Iedereen kan visualiseren.

Ook als jij niet visueel bent ingesteld, kun je leren visualiseren en de kracht van visualisatie ervaren.

 

1. Zorg voor een rustgevende (vertrouwde) omgeving

Het is belangrijk dat je prikkels of indrukken uit je omgeving zoveel mogelijk laat verdwijnen.
Hierdoor ontstaat focus en focus heb je nodig om effectief te visualiseren.

Afleiding tijdens het visualisatieproces heeft een negatief effect.

Voorkom dat dus!
Een vertrouwde omgeving zorgt voor een ontspannen gevoel.
Zorg dat je visualiseert (als je de mogelijkheid hebt) op momenten dat je in een vertrouwde omgeving bent.

 

2. Sluit je ogen

Eigenlijk het verlengde van het eerste punt.
Als je je ogen sluit verklein je de afleiding enorm en leg je de focus op je gedachten en visualisatie.
Zorg ook dat je lekker ligt of zit.

Adem rustig

Een rustige ademhaling zorgt voor innerlijke rust.
Deze rust helpen jou ook om je te focussen op jouw visualisatie.
Rust zorgt er ook voor dat je hersenen capaciteit over hebben om te focussen op het visualisatieproces.visualisatie-zelfverzekerder-worden

 

3. Denk groot

Wees niet bescheiden.
Hoe dichter jouw visualisatie aansluit bij jouw gewenste situatie, hoe groter de kans op succes!
Overdrijf hierbij gerust in de positieve zin!

 

4. Betrek je gevoel erbij

Stel jezelf voor hoe jij je voelt als je doet wat je visualiseert.
Hoe zou jij jezelf voelen als je staat te shinen tijdens die presentatie?
Wat zou je denken over jezelf als iedereen applaudisseert aan het eind van jouw voorstel?

Leef jezelf helemaal in, in je gevoel!

 

5. Schrijf je ervaring op!

Een belangrijk sluitstuk dat vaak wordt vergeten als het over visualisatie gaat.
Opschrijven zorgt ervoor dat je hersenen intensiever aan de slag moeten met jouw hersenspinsels.
Alleen het bedenken is niet voldoende om jouw ervaring op papier te krijgen.
Jouw visualisatie vertalen naar het papier vereist veel meer acties.

Hierdoor ontstaan meer haakjes in jouw hersenen waardoor je jouw visualisatie ook gemakkelijk onthoud.
Daarbij is veel gemakkelijker om jouw (positieve) ervaring terug te halen als je jouw aantekeningen terugleest.

 

Ik hoop dat dit artikel jou gaat helpen op momenten dat je het kunt gebruiken!

Heb je vragen over hoe jij deze tool kunt toepassen op jouw specifieke situatie?
Of heb je een andere vraag aan mij?

Neem geheel vrijblijvend contact met mij op en ik ga je helpen!

Voel jij je vaak ongelukkig? Neem deze simpele stappen naar Geluk, plezier en vrijheid! Ruim 2300 mensen gingen je succesvol voor..

JA! Ik wil meteen toegang!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *