Optimistisch zijn en zelfverzekerd worden! - zelfverzekerdworden.nl
Zelfverzekerdworden.nl - Confronterend! - Eerlijk! - Effectief!
Zelfverzekerd worden! 30 januari 2019
mm
Martijn Geen reacties

Wil jij jouw zelfvertrouwen direct een boost geven? Deze adviezen hebben al ruim 2700 mensen geholpen!

JA! Daar ben ik klaar voor!!

Een optimistisch mens presteert beter!
Ik hoor je denken..
Wie zegt dat? En waar staat dat? De Amerikaanse psycholoog Shawn Achor ontdekte dat optimistische mensen meer kansen kregen in hun leven. Meer kansen op hun werk. Meer kansen in hun privé leven.
In dit artikel vertel ik jou wat jij hiervan kunt opsteken!

Uitkomst onderzoek naar voordelen van optimistisch worden!

Shawn Achor bestudeerde aan de Harvard University (Verenigde Staten) jarenlang succesfactoren van uitblinkers.

Hij onderzocht eerst 1600 succesvolle studenten die studeerde aan de Harvard Universiteit.

Daarna bestudeerde hij een groep van 500 CEO’s uit de Fortune 500.

Op deze lijst staan de grootste Amerikaanse bedrijven.

Hij ontdekte een verband tussen deze twee onderzoeken..optimistisch-en-zelfverzekerd-worden

De succesnummers waren, bijna zonder uitzondering, optimistisch van aard!

De bevindingen van zijn onderzoek schreef Achor in een boek dat hij ‘’The hapiness Advantage’’ noemde.

 

Positieve gevolgen van optimistisch zijn

Uiteraard zocht hij ook uit wat de oorzaak was van deze overeenkomst!

Als je optimistisch bent voel je je prettig.

Als je jezelf prettig voelt maakt je brein dopamine aan.  Dopamine het hormoon dat verantwoordelijk is voor een gelukkig gevoel.
Verder zorgt het dat denkprocessen sneller verlopen waardoor je sneller en creatiever wordt.

Verder concludeerde hij dat een optimist ook beter kan omgaan met stress.

Tijdsdruk wordt hierin genoemd als een voorbeeld.

Waar de ene persoon tijdsdruk ervaart als een uitdaging krijgt een ander hier juist veel stress van.

In dat laatste geval zorgt tijdsdruk juist voor een ongelukkig en pessimistisch gevoel.

Hierdoor zou je dus minder succesvol kunnen worden.

Hoe is dat bij jou?

 

Daarbij is het zo dat mensen zich over het algemeen meer aangetrokken voelen tot optimistisch ingestelde mensen.

Een optimistisch persoon kan dus vaker rekenen op (leuk) gezelschap om zich heen.

 

Achor had ook goed nieuws te melden!optimistisch-zelfverzekerdworden

Het klinkt wat gek, maar optimisme kun je leren!

Hij adviseerde bijvoorbeeld om per maand een aantal zaken op te schrijven waarover jij tevreden bent in je leven.

Zaken waar je blij van wordt.
Zaken die jou energie geven.

 

Tips waardoor jij optimistischer wordt!

Vier je (kleine) successen (en schrijf ze op)

Bij succes denken we vaak aan grote dingen.

Promotie.
Een nieuwe baan

Als je de lat voor jouw succesbeleving te hoog legt ervaar je waarschijnlijk niet veel succesbelevingen.

Zonde.

Leg die lat lager.

geluk en succes
Voor als jij DIRECT serieus aan de slag wilt met gelukkiger en succesvoller worden!

Een succesbeleving kan zijn een plan dat goed uitpakt.

Een mooi geplande dag vol met activiteiten.

Een mooi gesprek met je vriend of vriendin.

Vier deze dingen!

Leer genieten van deze dingen.

Schrijf aan het eind van je week alles (kort) op waar jij je goed bij voelde.

Zaken die voelde als een succes.

Helaas weet ik dat de meeste mensen die dit lezen dit niet gaan doen..

Gun het jezelf een keer om hier de tijd voor te nemen.

Ik weet zeker dat je aan het eind van het schrijven een positief gevoel hebt.

In DIT artikel heb ik meer geschreven over wat jij kunt doen om vaker positief te denken.

Zo kun jij invloed uitoefenen en in regie raken over je eigen gevoel!

meer energie krijgen

1. Wees realistisch

Latten, doelstellingen en targets zijn mooi.

Vaak worden deze alleen op een onrealistische manier gemaakt.

Zonde.

Wees realistisch bij het stellen van jouw doelen.

Zorg ervoor dat je kleine stappen maakt.

Zo garandeer jij jouw eigen succesbeleving.

Je zult zien dat je, als je klein begint, je steeds grotere stappen gaat zetten.

Telkens de lat te hoog leggen zorgt voor faalbelevingen.

Ik hoef jou vast niet uit te leggen dat deze belevingen niet bijdragen aan jouw optimistische houding.

Ze dragen al helemaal niet bij aan jouw geluksgevoel!

Realistische doelen stellen dus!

 

2. Plan leuke activiteiten.

Van leuke dingen doen wordt je optimistischer en blijer.

Dat laatste is precies wat jij wilt.

Omdat we zojuist hebben gezien dat deze gevoelens zorgen voor geluk en succes!

Ga, ook als je wat minder zin hebt, toch je huis uit om onder( leuke) mensen te komen.

PLAN leuke dingen.

We hebben allemaal een druk leven en een drukke agenda.

Ontspannen en leuke dingen doen verdwijnen voor je het weet naar de achtergrond.

Plan dit gewoon in en vind ze belangrijk.

Dit is een vorm van goed voor jezelf zorgen!

En als jij goed voor jezelf zorgt.. Kun je ook goed voor anderen zorgen..

Als jij jezelf ongelukkig en depressief voelt zal het moeilijk worden om een ander op te beuren.

Plan dus jouw ontspanningsmomenten!

 

3. Verzamel leuke (optimistische) mensen om je heen

Dit klinkt gek.

Je kunt heel veel positieve energie krijgen van de mensen om je heen.

Maar ook heel veel negatieve..

En die negatieve mensen beïnvloeden jou.

Die buurvrouw die altijd loopt te klagen.

Of die collega die je altijd tegenkomt als je even frisse lucht gaat scheppen.geef een compliment

Zorg dat je er zo min mogelijk mee omgaat.

Ongemerkt beïnvloed dit gedrag jou.

Je wordt er ook negatief door en dat wil je niet.

Als je erg sterk in je schoenen staat kun je natuurlijk proberen met positiviteit de negatief ingestelde mensen om je heen proberen te veranderen.

Dat is ook goed! Maar realiseer je dat dat energie kost.

Als je wat minder energie hebt; ontwijk dit dan en spaar je energie voor leuke dingen!

 

 

4. Relativeer teleurstellingen

Ik kan niet in de toekomst kijken.

Ik bedoel dit niet hard..

Maar jij krijgt in jouw leven zeker nog te maken met teleurstellingen.

Ieder mens krijgt te maken met teleurstellingen.

Dat is niet te voorkomen en ligt dus niet aan jou.

Hier heb je (vaak) geen invloed op. Weet je wat wel aan jou ligt?

Waar je wél invloed op hebt?

Op de manier waarop jij met deze teleurstelling om gaat..

Ga je bij de pakken neerzitten?

Ga je jezelf verwijten maken waardoor je ook niet verder komt?

Of ga je juist bekijken wat jij eventueel anders had kunnen doen waardoor de teleurstelling niet was gebeurd?

Of ga jij nadenken over hoe de teleurstelling eigenlijk is ontstaan?

Misschien kom je er wel achter de jij de teleurstelling nooit had kunnen voorkomen..

In dat geval doe je jezelf tekort door hier heel veel verdriet en pijn van te hebben.

Praat erover met mensen om je heen!

 

Als je echt grote stappen wilt zetten in optimistischer worden adviseer ik je onderstaande e-cursus aan.
Duizenden mensen gingen je voor en ervaren dagelijks de positieve gevolgen van deze e-cursus.

het gaat namelijk niet alleen om gelukkig worden, maar er wordt ook ingezoomd wat jij moet doen om gelukkig te BLIJVEN!

Makkelijk toepasbare tips waar jij je leven lang plezier van kunt hebben..

Wil jij de (confronterende) waarheid weten over waarom jij niet optimaal kunt genieten en geluk ervaren? Ben je klaar om aan de slag te gaan met het leren krijgen van een blijvend gelukkig gevoel?

JA! Stuur mij door naar de kortingspagina!

Als je vragen hebt hierover kun je ten alle tijden contact met mij opnemen.

Ik sta voor je klaar!

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *