Onzeker door bindingsangst - zelfverzekerdworden.nl
Zelfverzekerdworden.nl - Confronterend! - Eerlijk! - Effectief!
Angsten 5 februari 2019
mm
Martijn Geen reacties

Wil jij jouw zelfvertrouwen direct een boost geven? Deze adviezen hebben al ruim 2700 mensen geholpen!

JA! Daar ben ik klaar voor!!

Als jij denkt dat je last hebt van bindingsangst adviseer ik je dit artikel te lezen. Je leest hier niet alleen hoe jij kunt herkennen of je bindingsangst hebt, maar ook wat jij zou kunnen doen om er vanaf te komen!

Heel veel mensen zijn onzeker door bindingsangst. onzeker-en-bindingsangst

Voor de meeste mensen is het aangaan van een relatie een makkelijk iets.

Ze komen natuurlijk tot stand.

Het loopt bij wijze van spreken net zo makkelijk als de logische aanschaf va neen nieuwe auto of wasmachine.

Dat geldt niet voor iedereen.

Misschien voor jou wel niet..
Voor jouw beeld; verbindingsangst, relatieangst of bindingsangst is er altijd geweest en is niet een nieuw fenomeen.

Daar komt bij dat veel mensen hier onder lijden.

Lees gauw verder om in dit artikel te lezen wat jij hier concreet aan kunt doen!
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

 

Wat is bindingsangst?

Als je bindingsangst hebt, heb je over het algemeen een ernstige uitdaging om een relatie aan te gaan, of lang in een relatie te blijven.

Je ervaart liefde zoals iedereen; sterker nog, het gevoel van liefde en genegenheid kan zelfs bovengemiddeld sterk zijn.

Deze gevoelen creëren een gevoel van benauwing, angst en stress.

Doordat de gevoelens van liefde zo groot zijn kan ook het gevoel dat het gevolg is (benauwing, angst en stress) heviger worden.

Dit kan een sneeuwbaleffect veroorzaken die door blijft rollen als je hier niets aan doet.

Je begrijpt dat het van enorm belang is om deze vicieuze cirkel te doorbreken..

Je doet jezelf tekort als je hier niets in doet.

Ook jij kunt een langdurige relatie opbouwen waarin geluk, liefde en genegenheid centraal staan.

Leer hieronder eerst meer over jouw bindingsangst en kom er dan achter wat jij er aan kunt doen!

bindingsangst-zelfverzekerdworden.nl

 

Symptomen van bindingsangst

Geneigd verbindingen af te wijzen

Jij wilt best wel een langdurige relatie opbouwen, maar jouw angst om lang in een relatie te moeten blijven verhinderd deze keuze vaak.

Als jij bindingsangst hebt zul je, als je de keuze hebt om een relatie aan te gaan, eerder geneigd zijn om de ander af te wijzen.

Niet omdat je de ander niet leuk vindt..

Maar omdat het gevoel van een lange relatie, met alles wat daarbij komt kijken, je benauwd.

Eerder geneigd om een relatie te beëindigen

 

Sleutelmomenten uitstellen

Waarschijnlijk herken jij jezelf hier wel in.

Van de volgende vragen lopen de rillingen over je rug:

  • Zullen we ons verloven?
  • Zullen we (voor het eerst) gaan eten bij mijn ouders?
  • Waar zou je willen gaan wonen?
  • Zullen we gaan samenwonen?

Allemaal situaties die aangeven dat jullie serieuzer worden.

 

bindingsangst-en-zelfverzekerdworden

Regelmatig een afstandelijke houding aannemen

Met name als er iets is gebeurd dat jullie dichter bij elkaar brengt krijg je enorm de neiging om meer afstand te nemen.

Je wilt compenseren.

Je wilt het niet te dichtbij laten komen.

Niet te dichtbij JOU laten komen..

Dit voelt als een reflex waaraan je niet zoveel kunt doen.

 

Altijd ‘meer tijd’ nodig hebben

De meest gebruikte oorzaak om ‘rustig aan te doen’ wordt vaak uitgedrukt als: ‘geef me nog wat meer tijd’. Dat kan een hele normale reactie zijn, maar kan ook duiden op een vorm van bindingsangst.

Hoe vaker je de behoefte voelt om  ‘meer tijd’ te vragen, hoe groter de kans dat jij een bindingsangst voelt of hebt.

 

Je zegt vaak dat je ‘te druk’ bent

Zeg je dit vaak? Als je te druk bent betekend dit dat je geen tijd hebt voor een relatie of het investeren in jouw relatie.

Tijd heeft altijd te maken met keuzes maken. Je maakt dus keuzes waardoor je te weinig tijd hebt om in relaties of in jouw relatie te investeren.
je maakt andere keuzes.

Ga voor jezelf na of jij het waard vindt om tijd te investeren in jouw relatie. Als dat zo is, en toch gebruik je deze ‘smoes’ is de kans groot dat je een vorm van bindingsangst hebt.

 

Waar komt mijn bindingsangst vandaan?

Trauma’s uit het verleden

Dit kan heel breed zijn. Dit kan ook heel heftig zijn..

Variërend van een claimerige partner in het verleden, tot zelfs misbruik.verkeerd beeld

Als je je in heftige oorzaken herkent adviseer ik je professionele hulp te zoeken.

 

Vanuit een onrealistisch toekomstbeeld

Misschien voel jij je onweerstaanbaar aangetrokken tot het ideale plaatje.  Dat plaatje heb hjij in je hoofd gevormd.

Misschien wel op basis van een film, een boek of iemand in jouw omgeving.

ZO wil jij het ook.

Alleen voldoet niemand in jouw omgeving aan dat plaatje.

Dit kan uiteindelijk leiden tot afstoten terwijl je de persoon in kwestie best heel erg leuk kan vinden.

 

Door jouw zelfbeeld

Misschien denk jij wel dat je die ander niet waard bent.

Dat je de ander nooit zal kunnen geven wat hij verdiend omdat je te negatief denkt over jezelf.

Je vergeet dat de ander voor jou gekozen heeft!

Voor jou inclusief jouw tekortkomingen (die hebben we allemaal)!

Lees HIER hoe jij aan jouw zelfbeeld kunt werken.

 

Wat kan ik doen om van mijn bindingsangst af te komen?bindingsangst en-zelfverzekerder-worden

1. Maak het bespreekbaar

Misschien wel de meest voor de hand liggende, en tegelijkertijd de moeilijkst tip.

Maar wel een waarmee jij direct kunt beginnen!

Spreek jezelf uit.

Leg jouw gevoel op tafel.

Spreek uit wat jou helpt en wat jou niet helpt.

Wees duidelijk over hoe de ander jou kan helpen.

Op deze manier verdiep je niet alleen je relatie maar kweek je ook committent voor elkaars denkbeelden.

 

2. Neem regelmatig gezonde afstand van elkaar

In een gezonde relatie loop je niet de hele dag hand in hand over straat.

Zit je ook niet de hele dag naast elkaar op de bank.

Blijf je eigen dingen ook doen. Zo heb je elkaar regelmatig ook leuke dingen te vertellen. Wees niet te (ongezond) vaak samen. Dit leidt tot verveling en kan jouw gevoel voor bindingsangst aanwakkeren.

 

3. Relativeer verwachtingen

Verwachtingen van een relatie zijn goed. Alleen als jij bindingsangst ervaart is de kans groot dat jouw verwachtingen onrealistisch zijn. Relativeer.

Praat met elkaar over jouw verwachtingen en sta open voor het beeld van dat de ander heeft. Het (ideaal) beeld dat je hebt van de relaties van anderen is vaak ook niet realistisch.

Ieder huis heeft zijn kruis en niet alles in het leven is  perfect.

Het gaat erom dat je van de momenten die wel perfect voelen, optimaal leert te genieten!

 

onzeker over je relatie

4. Zoek professionele hulp als een trauma de oorzaak is

Als een trauma uit het verleden de oorzaak is weet je dat vaak zelf wel.
Zoek hiervoor professionele hulp.

Onverwerkte trauma’s kunnen leiden tot een leven vol stress, verdriet en pijn.

Dat ben jij niet waard.

De drempel kan enorm hoog zijn voor je, maar gun jezelf uiteindelijk dat leven wat jij kunt leven.

Een leven vol geluk, vrijheid en zelfvertrouwen.

5. Volg een super effectieve cursus

Heb je toch het gevoel dat er meer nodig is dan het zelf aan de slag gaan met jouw bindingsangst?

Wil je direct investeren in de kwaliteit van jouw relaties?

Deze cursus is uitermate geschikt voor mensen die bindingsangst ervaren.

Wil je hier, net als veel anderen vóór jou, flinke stappen maken?

Dan adviseer ik jou deze cursus:

Wil jij de waarheid horen over de oorzaak van jouw stroeve relaties? Investeer NU in jezelf en ga in de toekomst genieten van betere en gezondere relaties!

JA! Stuur mij door naar de kortingspagina!

 

Voor meer vragen hierover kun je uiteraard contact met mij opnemen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *